Just nu är jag mammaledig och därför uppdateras inte bloggen. Välkommen istället till min hemsida www.karin-johansson.se

måndag 4 april 2011

Egen stil på lampan....





....blev det när jag gjorde om två lampskärmar här hemma. Två stycken likadana Ekås skärmar från IKEA fick sig en liten uppryckning när jag klistrade fast en fin liten bollfrans. När jag visade för mamma att jag hade köpt bollfransar skrattade hon bara och sa att hon hade gjort exakt samma sak när hon var i min ålder ( som var på 70-talet.!) Allt kommer tillbaka...
Fin blev den ialla fall.
En annan lampskärm hade jag inget tyg på från början utan bara "skalet". Jag rev tunnt tyg i remsor och virade sedan runt lampan.
Enkelt och snyggt!

Kram Karin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, både ris och ros är välkomna.